Žáci společně počítali dle pracovního listu, na kterém se třeťákům objevovaly počty jablíček a hrušek a s nimi řešili početní úlohy na sčítání, odčítání a násobení. Osmáci měli úplně stejný pracovní list, místo jablíček ovšem jejich práce obsahovala písmeno X a místo hrušek nacházeli písmeno Y. Vtip celé výuky byl v tom, že to, co zvládnou s jablíčky a hruškami třeťáci, zúročí ve svých příkladech osmáci ve výuce s proměnnými (písmenky). Výsledky obou pracovních listů byly stejné, proto tedy osmáci mohli pomáhat třeťákům, ale i naopak.
Ve většině případů se vyučování zhostili osmáci a pomáhali svým menším spolužákům zvládnout zadanou práci. Všichni byli moc přátelští a trpěliví, na konci hodiny měli pracovní list vyplněný všichni a někteří si ještě stihli popovídat o tom, co je zajímá a baví.
Paní učitelky na práci dohlížely a těšily se z pohodové atmosféry, která po celou hodinu vládla.
Těšíme se, že společné vyučování zase brzy zopakujeme.
Ing. Lenka Kubizňáková, PhD.