Kotva
Bakaláři

 
 
Rozvrhy
Rozvrhy hodin
Počítadlo návštěvnosti
Online:
3
Dnes:
391
Posledních 7 dní:
3690
Posledních 30 dní:
15184
Celkem:
339016

4.D v parlamentu, návštěva poslanecké sněmovny

Vloženo: 11.6.2019 | Autor: michal.slama | Zobrazeno: 32x | Zatím neupraveno

Ve středu 22.5 lilo jako z konve, což tento květen není nic výjimečného, ale neodradilo nás to k návštěvě parlamentu spojené s výkladem. Odeštníčkovaný průvod čtvrťáků byl nastoupen před budovami parlamentu přesně v půl třetí odpoledne. V podloubí z Malostranského náměstí jsme se moc těšili co nového se dozvíme a uvidíme.

Parlament, poslanecká sněmovna, už ten název sám zavání důstojností a důležitostí, nezklamal nás. Paní průvodkyně si nás vyzvedla, provedla nás recepcí a kontrolou a poté nás vedla dlouhými chodbami skrz staré šlechtické paláce, kde všude parlament sídlí a které jsou dost rozlehlé. Provedla nás můstkem spojujícím paláce nad ulicí Thunovskou a když jsme zastavili, dostalo se nám výkladu. Děti byly často tázány a projevily dost znalostí, někdy i z politického soudku, jsou bystré a mnoho z nich sleduje dění se svými rodiči. Výklad byl částečně o vládnoucích osobnostech v Českých zemích, o počátcích parlamentu, o českém sněmu, který ve 13. stol. zasedal na Pražském hradě, později poslanci scházeli také v Rudolfinu, což se po po 2. světové válce změnilo a parlament se přesunul do Thunovského paláce. Zazněla zvučná jména, která děti většinou znaly, byla jim vysvětlena funkce poslanecké sněmovny, opět byly tázány a nuceny přemýšlet. A konečně, mohli jsme vejít.

Poslanecká sněmovna je velmi krásná prostora. Když jsme vešli, oslnila nás její zlatá nádhera, štuky a výzdoba, ale samozřejmě důležitost a význam sálu.

Ve sněmovně nám paní průvodkyně vše detailně ukázala, vysvětlila funkci hlasovacího zařízení, popsala kde kdo sedí, hovoří, počet a složení poslanců,  jak zasedání probíhají, co se smí a co ne, pravidla zasedání, zaznamenávání zasedání, kdo smí být přítomen, informací byla spousta a děti se velmi zajímaly, ptaly, padaly trefné dotazy, děti byly chváleny a dospělí překvapeni kam dětská mysl míří. Mohli jsme fotit, mohli jsme si zkusit postavit se k mikrofonu, děti se všude podívaly, vyzvěděly od paní průvodkyně co mohly a po hodině moc pěkného výkladu s prohlídkou, po poděkování a rozloučení, jsme uondaní vstoupili opět do nevlídného dne a jeli domů.

Diskuse trvaly ještě cestou domů, úsměvné i zajímavé, tyhle děti viděly, zažily, budou o krůček napřed, snad v těch hlavičkách hodně zůstalo.

4.D Zwinzová